Powered by Smartsupp

Většina z nás se asi nikdy nebude svému vozu věnovat doslova centimetr za centimetrem, na rozdíl od profesionálního detailera. Můžeme si přesto z jeho zkušeností a odbornosti odnést něco do běžného života?

Jistě, i při běžném mytí je snadné udržet automobil v dobré kondici. Když dodržíte několik základních věcí, je velká pravděpodobnost, že váš vůz zůstane dlouho krásný. Jde především o použité příslušenství. 

Když se rozhodnete dopřát svému plechovému miláčkovi pořádnou ruční lázeň, nejspíš sáhnete po dvojici houba + kyblík s vodou a šamponem, který najdete v garáži. To je první chyba, jakákoli houba je nepřijatelná, laku vozu rozhodně nesvědčí. A klasické staré šampony už také nedávají to, co moderní laky potřebují. Dnes se kosmetika vyrábí s neutrálním pH a například šampony v sobě mají složky, které látce pomáhají klouzat po povrchu laku a nepoškodí ho.

Při mytí se používá metoda dvou věder. Ideální je pořídit si taková, která mají dvojité dno se speciálním sítkem, díky nimž případné nečistoty zůstanou u dna a nevracejí se zpátky na mycí rukavici. Ano, čtete správně – zapomeňte na hadry a houby. Karoserie se myjí rukavicí.

Dalším nešvarem je mýt auto bez úvodního opláchnutí. Vůz je nejdříve nutné odmočit pěnou a vodou a tlakem vody stáhnout hrubé nečistoty od spodku po horní část karoserie. Díky tomuto postupu zůstane pěna nanesená na karoserii déle a voda, kterou oplachujeme, pak krásně smývá zbytky nečistot – a navíc člověk dobře vidí, kde už myl a kde ještě ne. Kdybychom oplachovali shora, hned zkraje smyjeme pěnu z celého vozu a neuvidíme, kterým místům jsme se už věnovali.

Potřebné „nádobíčko“ vám účet nevysaje

Říkáte si po přečtení všech těch rad a tipů, že kromě času na potřebné sofistikované vybavení nemáte ani finance? Omyl, navíc se jedná o dlouhodobou investici, která se rozhodně vrátí. Pro představu: speciální mycí rukavice přijde na tři stovky, kbelík s vložkou na 500 Kč, sušicí ručník pořídíte za 600 Kč, za šampon dáte 300, za vosk 600 a za čistič kol Iron 300 korun. A pokud se vám zdá, že pryž obutí vašeho vozu není dost černá, je tu ještě bonus v podobě černidla na pneumatiky. Za dvě stě.