Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.naskodu.cz. Podmínky blíže 
upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.


Definice

Tyto obchodní podmínky jsou určené výhradně pro internetový prodej zboží spotřebitelům. 

Kupující
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl 
od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci 
samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující“). 

Prodávající
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od 
kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci 
samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“). 

OZ
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“)

 


Kontaktní údaje

Název e-shopu: www.naskodu.cz 
Provozovatel: PTA E-commerce s.r.o. 
Sídlo: Družstevní 2210, Hranice 75301 
IČ: 06925308 
DIČ: CZ06925308 
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 92216 
Telefon: +420 731 999 030 
Email: info@naskodu.cz 
ID DS: ue44u3u 
Kontaktní adresa: Družstevní 2210, Hranice I-Město, 753 01 Hranice 

Provozní doba: PO – PÁ 08:00 - 17:00 

Kodex chování: Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu 
ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n. Občanského zákoníku. 

Poprodejní servis: Prodávající neposkytuje kupujícím poprodejní servis.


Informace

Informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a 
ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně 
všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. 

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku se nijak neliší od základní sazby, kterou hradí 
kupující za používání těchto prostředků. 

Informace o způsobech platby přijímaných prodávajícím jsou uvedené ZDE.

Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsob platby, vyjma příplatku za platbu na 
dobírku. 

Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. 

Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně 
ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. 

Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky. 

Pokud prodávající poskytuje přístup k hodnocení prodávaného zboží provedenému jinými kupujícími, 
pak zajišťuje a kontroluje autenticitu takových recenzí tím, že propojuje hodnocení kupujících 
s konkrétními objednávkami, čímž je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného 
kupujícího. O konkrétním způsobu ověření recenzí bude prodávající informovat kupujícího na svých 
stránkách e-shopu.


Objednávání a doručování zboží

Kupní smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce. 

Pro uzavření smlouvy je potřeba, aby kupující na e-shopu prodávajícího vytvořil objednávku. Tu je 
možné vytvořit následujícím způsobem: 

Po výběru zboží na e-shopu prodávajícího, kde jsou uvedeny zákonné informace o nakupovaném 
zboží, označí kupující příslušné zboží, o které má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“). Informace o 
ceně zboží, ceně a způsobu dopravy a způsobu platby budou uvedeny v procesu tvorby objednávky, 
kde si bude kupující volit způsob a cenu dopravy a způsob platby. Celková cena bude uvedena ve 
shrnutí před odesláním objednávky dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby. 

Kupující v procesu objednávky uvede své identifikační a kontaktní údaje. 

Objednávku je možné do okamžiku jejího dokončení měnit, doplňovat a kontrolovat. Po provedení 
kontroly, potvrzení seznámení se a souhlasu s těmito obchodními podmínkami je možné 
prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončit. 

Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně 
zavazuje k zaplacení zboží. 

Objednávku prodávající potvrdí kupujícímu prostřednictvím e-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude 
prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a tyto 
obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. 

Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po 
jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží. 

Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající 
povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly 
srozumitelné. V takovém případě prodávající poskytne kupujícímu návod ke zboží na trvalém nosiči 
dat. Návod v listinné podobě poskytne prodávající kupujícímu, pokud o to kupující požádá a není-li to 
s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření smlouvy či vlastnosti prodávaného zboží nepřiměřené. 

Prodávající odešle kupujícímu kompletní zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů od 
potvrzení objednávky, a to tak, aby zboží dodal kupujícímu nejpozději do 30 dnů, pokud u jednotlivého 
zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle 
nejpozději do dvou pracovních dnů. V případě platby předem bude zboží odesláno až po připsání 
platby na účet prodávajícího. 

Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co 
nejdříve překontroloval. 

Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle prodávající kupujícímu ihned 
po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží kupujícím. 

Cena a způsob doručení ZDE

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží.  V 
případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v 
ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby. 

Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží.  V případě nepřevzetí 
zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí 
škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na 
straně kupujícího k převzetí nedošlo. 

Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu 
zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč. 
Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou 
přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady 
marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je 
prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje. 

V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na 
žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením a zároveň pokud je 
zvolen způsob úhrady při převzetí, nebo při další objednávce učiněné kupujícím na tomto e-shopu, 
požadovat po takovém kupujícím platbu předem.


Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči 
prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží nebo posledního kusu zboží (je-li v rámci jedné 
objednávky dodáváno více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně), položky nebo části dodávky 
zboží (je-li zboží z několika položek nebo částí), nebo první dodávky pravidelně nebo opakovaně 
dodávaného zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je 
určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností 
zboží. 

Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží. 

Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14denní lhůtě. Kupující nemusí 
uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení 
uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení 
zboží. 

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům 
na jeho dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to 
stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu 
dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. V případě, že bylo 
kupujícímu zboží dodáno prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného. 
Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží, to 
neplatí, pokud mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Zboží by mělo být vráceno 
prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu. 

Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné 
k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Náklady vrácení zboží nese kupující. 

Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží nebo než 
kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. 

Dojde-li u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je 
nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je prodávající oprávněn vůči 
kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku. 

Výjimky:

Kupující nemůže odstoupit v případech uvedených v ustanovení § 1837 OZ, právo na odstoupení od 
smlouvy nelze uplatnit zejména u smluv: 

  • na dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato 
    s plněním, v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího 
    před uplynutím lhůty pro odstoupení a kupující byl poučen, že tím právo na odstoupení zaniká a 
    prodávající mu poskytl potvrzení dle zákona
  • o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty, v případě plnění za úplatu, pouze 
    pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení a 
    podnikatel před uzavřením smlouvy poučil kupujícího, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit 
    od smlouvy
  • na dodávku služeb nebo zboží, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli 
    prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy
  • na dodávku alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že 
    dodání je možné uskutečnit až po uplynutí 30 dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách 
    trhu nezávisle na vůli prodávajícího
  • na dodávku zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním 
    potřebám
  • na dodávku zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby
  •  na dodávku zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným 
    zbožím
  • na dodávku zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů 
    není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil
  • na dodávku zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů v zapečetěném obalu, 
    pokud jej kupující porušil
  • na dodávku novin, časopisů nebo periodik s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání; 

Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy je dostupný ZDE

Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně 
schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem 
a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím. 

Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné 
pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o 
zboží nebo ceně. 

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a 
kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v rámci 
tohoto bodu obchodních podmínek kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku 
účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.


Práva a povinnosti z vadného plnění

Jakost při převzetí 

Pokud má zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, 
jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, 
pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným 
příslušenstvím, pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci; není vhodné k obvyklému 
nebo sjednanému účelu, neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, 
životností, funkčností, kompatibilitou a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s 
ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, 
zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno s příslušenstvím včetně obalu, 
návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, 
smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. 

Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího 
před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání 
smlouvy výslovně souhlasil. 

Kupující může u prodávajícího vytknout vadu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok 
na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, 
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně 
nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a 
zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího 

Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo 
nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. 
V takovém případě, pokud kupující vadu vytkl oprávněně, má kupující právo požadovat slevu z kupní 
ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit. 

Při koupi použité věci může prodávající zkrátit lhůtu pro uplatnění práva z vadného plnění až na jeden 
rok od převzetí. 

Během jednoho roku od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží, 
ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc 
užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. 

Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení 
věci jejím obvyklým užíváním 

U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady zboží odpovídající míře dosavadního 
používání nebo opotřebení. 

Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v 
připojeném návodu. 

Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která 
byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla 
montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který 
k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li 
o věc s digitálními vlastnostmi. 

Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu 
poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a zároveň, že 
vedle ujednaných aktualizací budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si 
věc po převzetí uchovala vlastnosti podle § 2161 OZ (jakost při převzetí), a bude na jejich dostupnost 
upozorněn po dobu dvou let, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu 
poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou 
tuto dobu, a/nebo po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy 
digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově. 

To neplatí, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace 
poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. 

Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku 
neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na 
důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku 
nedostatku v návodu. 

Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po 
určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v této době, pak se má za to, že jsou digitální 
obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně. 

Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou 
slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada 
věci nevýznamná. Další důvody pro uplatnění práva na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo 
odstoupení od smlouvy jsou uvedeny v bodě 6 Vyřízení reklamace. 

Zaručí-li se prodávající, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, 
platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto 
účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.


Vyřízení reklamace

Kupující by měl uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného 
odkladu od zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis 
závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. 

Formulář ke stažení ZDE.

V případě, že má prodávající provozovnu, pak zajistí v provozovně po celou provozní dobu přítomnost 
pracovníka pověřeného vyřizováním reklamací. 

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace 
běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo 
do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při 
přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. 

Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy 
kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a 
kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se 
vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. 

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil 
značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil. 
Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na 
uvedené kontaktní údaje nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně 
nedohodnou na delší lhůtě. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí včetně 
vyrozumění kupujícího o vyřízení reklamace, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od 
smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. 

Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na 
hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s 
přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je 
kupující požadoval. 

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je 
z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo 
bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit 
od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že 
vada není nevýznamná. 

Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě 
oprávněné reklamace zboží užívat. 

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. 

Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o 
provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato 
povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.


Ochrana osobních údajů

Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající. 

Identifikační a kontaktní údaje správce 

Společnost: PTA E-commerce s.r.o. 
Sídlo: Družstevní 2210, Hranice 75301 
IČ: 06925308 
DIČ: CZ06925308 
Telefon: +420731999030 
E-mail: info@naskodu.cz 
Kontaktní adresa: Družstevní 2210, Hranice I-Město, 753 01 Hranice 

Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování 

Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování 
objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění 
(reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 
2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v 
následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo 

Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR 
plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující. 

Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů 

Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím 
zpracovatelům/správcům: 

  1. smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží. 
    Seznam dopravců ZDE
    Údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo

  2. provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s 
    nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním 
    základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný 
    zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání 
    dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 
    zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém 
    nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou 
    adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu 
    Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných ZDE. Proti zasílání e-mailových dotazníků v 
    rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších 
    dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu 
    dále zasílán

  3. provozovateli portálu zbozi.cz, kterým je Seznam.cz, a.s., za účelem generování a zasílání 
    dotazníků spokojenosti s nákupem ze strany zákazníka. Právním základem pro zpracování je v tomto 
    případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve 
    zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, 
    kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách 
    informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém 
    obchodu. Provozovatel portálu zbozi.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za 
    účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek dostupných ZDE. Proti 
    zasílání e-mailových dotazníků může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků 
    pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.

  4. vydavateli platební karty v případě platby prostřednictvím platební karty, a to za účelem možné 
    výjimky TRA (Transaction Risk Analysis), která umožňuje jednodušší nákupní proces, a z titulu 
    oprávněného zájmu prodávajícího na zpracování transakce, přičemž údaje mohou být poskytnuty 
    v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, fakturační adresa, dodací adresa. 

 

Doba uložení 

Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, 
vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po 
dobu poskytnuté záruky smluvní. 

Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.), povinnost 
uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního 
období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2024, musí být faktura 
uchována do konce roku 2029). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a 
poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž 
vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 
2024, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2027). Faktura obsahuje 
následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu. 

V případě, že je prodávající plátce DPH, pak kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 
zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.) povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let 
od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, v případě nákupu zboží 
v průběhu roku 2024, musí být faktura uchována do konce roku 2034). Daňový doklad obsahuje 
následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu. 

Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům 

Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo: 
a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, 
které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto 
osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR; 
b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování 
má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení 
dle článku 16 GDPR; 
c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu 
vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění 
smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování; 
d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR; 
e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR; 
f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR. 

 

Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději 
do jednoho měsíce od obdržení žádosti. 

 

V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se obrátit na Úřad pro 
ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.


Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. 

Kupující má podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) právo na mimosoudní řešení 
sporu ze spotřebitelské smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je 
Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz 

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh kupujícího, a to pouze v 
případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode 
dne, kdy kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. 

Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné 
na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/. 

Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. 
přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.  

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vykonává 
(www.coi.cz). 
Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy 
info@naskodu.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.

Ostatní

Zpětný odběr elektrozařízení a jiných výrobků 

V případě, že prodávající prodává zboží, které podléhá zpětnému odběru elektrozařízení a jiných 
výrobku, pak platí níže uvedené: 

Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení z domácností a oddělený sběr elektroodpadu, 
baterií a akumulátorů v souladu s příslušnými právními předpisy. 

Kupující je oprávněn odevzdat staré elektrozařízení při nákupu nového obdobného elektrozařízení 
nebo baterií či akumulátorů na provozovně prodávajícího. Kupující je také oprávněn vrátit 
elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného 
odpadu v příslušné obci. 

Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma přímo v domácnosti, 
pokud si kupující objedná zboží podobného typu a použití. Zpětný odběr se vztahuje na 
elektrozařízení v počtu odpovídajícím objednanému zboží. 

Elektrozařízení, elektroodpad, baterie ani akumulátory nesmí být odstraňovány spolu se směsným 
odpadem, ale musí být odkládány na místech k tomu určených, tj. ve sběrných dvorech nebo místech 
jejich zpětného odběru, například na místech uvedených výše. Uvedená zařízení a odpady budou 
dále využity k výrobě nových zařízení. Nebezpečné a škodlivé látky z těchto zařízení a odpadů mohou 
poškodit životní prostředí či lidské zdraví. 

Závěrečná ustanovení 

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně 
spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů. 

Smlouva a otázky související se řídí českým právem. 

Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny. 
Kupní smlouva včetně podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě bez možnosti 
přístupu kupujícího. Nicméně veškeré písemnosti, u nichž je zákonem vyžadována textová podoba, 
obdrží kupující e-mailem, kdy bude mít zajištěn trvalý přístup k nezměněným písemnostem. 
Doporučujeme tyto písemnosti, zejména objednávku a obchodní podmínky uložit pro pozdější použití. 

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 21.01.2025.

Tyto obchodní podmínky byly vypracované dTest, o.p.s. Prodejce jejich převzetím dobrovolně 
vstoupil do systému „zvyšování kvality obchodních podmínek“, jehož cílem je zpřehlednění a 
zjednodušení obchodních podmínek, zlepšení vztahu mezi spotřebitelem a podnikatelem a 
jasná garance obchodních podmínek pro kupujícího - spotřebitele. Udělená značka dTest 
obchodní podmínky má platnost od 21.01.2025 do 20.01.2026.   V případě dotazů k těmto 
obchodním podmínkám či při nespokojenosti s jednáním provozovatele nás můžete 
kontaktovat telefonicky na poradenské lince dTest: 299 149 009, elektronicky vložením dotazu 
na www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna nebo písemně na adrese: dTest, o.p.s., Černomořská 
419/10, 101 00 Praha 10.